در گفتگو با سکایی نیوز //

افزایش دما تا جمعه دوم تیر ماه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان : از امروز سه شنبه تا جمعه دوم تیر ماه نیز در مناطق شمالی و مرکزی و جنوبی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و احتمال رخداد دماهای حدود بیشینه مطلق بلند مدت وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – محسن حیدری در تکمیل این خبر به خبرنگارما گفت : از آخر وقت پنجشنبه تا دوشنبه پنجم تیرماه در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید تا خیلی شدید، توفان شدید گردوخاک و افزایش غبار برای مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و همچنین سقوط درختان و تیرهای برق از اثرات این پدیده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: احتمال خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها با فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: به دنبال تشدید بادهای ۱۲۰ روزه اختلال در ترددهای جاده‌ای و کاهش نسبی دما از جمعه در شمال استان و به تدریج در مناطق مرکزی پیش بینی می‌شود.

حیدری ادامه داد: از سه شنبه تا جمعه دوم تیر ماه نیز در مناطق شمالی و مرکزی و جنوبی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و احتمال رخداد دماهای حدود بیشینه مطلق بلند مدت وجود دارد.

وی توصیه کرد: شهروندان باید از ترددهای غیرضروری در زمان غبار آلود شدن هوا احتیاط کرده و در ترددهای جاده‌ای و همچنین محافظت از گلخانه‌ها و در زمان توفان از کار در ارتفاعات جدا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش محسوس دما علاوه‌بر خودداری از ترددهای غیرضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر، باید در تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت نیز مدیریت کرد.

انتهای خبر/