از اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی ساخت و تجهیز ۷ اتاق عمل تا خرید ۱۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس

چابهار - سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار از دستاورد‌های ارزشمند جلسه هیأت امناء برای دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سکایی نیوز – دکتر ایرج ضاربان سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار با اشاره به برگزاری جلسه هیأت امناء دانشگاه‌های علوم پزشکی استان که برای نخستین بار به میزبانی دانشکده علوم پزشکی چابهار برگزار شد گفت: خوشبختانه برگزاری این جلسه در چابهار دستاوردهای ارزشمندی را برای حوزه سلامت به همراه داشت که از این پس وظیفه پیگیری تا حصول نتیجه بر عهده معاونین و مدیران دانشکده است.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار در خصوص مهمترین مصوبات این جلسه توضیح داد: با توجه به کمبود امکانات درمانی و اتاق عمل در بیمارستان امام علی(ع) چابهار که مرکز مراجعه بیماران حوزه تحت پوشش است اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان جهت احداث ۷ اتاق عمل جدید و مجهز دیده شد که وزارت بهداشت با پرداخت ۵ میلیارد تومان پیش پرداخت و تاییدیه ساخت به دانشکده فرآیند احداث را طی روزهای آتی آغاز خواهد نمود.

 

دکتر ضاربان گفت: از مهمترین مصوبات دیگر این جلسه خرید ۴ دستگاه خودروی فرماندهی حادثه در مواقع بحرانی، یک خودرو فرماندهی از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ۱۰ دستگاه خودروی سمند از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور تقویت ناوگان نقلیه دانشکده و توزیع بین ۶ شهرستان تحت پوشش است که به زودی محقق خواهد شد.

 

همچنین با توجه به کمبود شدید خودروی آمبولانس در تمامی ۶ شهرستان تحت پوشش، خرید ۱۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس با مشارکت خیرین سلامت نیز مورد موافقت و تصویب هیأت امناء قرار گرفت.

 

دکتر ضاربان تصریح کرد: خرید یک مرکز درمانی با ظرفیت ۹۶ تخت به منظور کاهش بار بیمارستان امام علی(ع) چابهار با استفاده از تسهیلات بانکی نیز در این جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

 

همچنین احداث انبار دارویی مجهز و استاندارد با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به منظور دپوی دارو به ویژه داروهای اورژانسی با شرایط نگهداری مناسبت تصویب شد.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار با تقدیر از دکتر بجارزهی همراهی نماینده حوزه انتخابیه چابهار، دکتر شهریاری نماینده حوزه انتخابیه زاهدان، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، دبیر هیأت امناء وزارت بهداشت و کارشناسان وزارت گفت: تمامی این مصوبات در جهت ارتقاء شاخص‌های سلامت جامعه و با هدف نزدیک شدن به شاخص‌های کشوری و طی چندین ماه کار کارشناسی در معاونت‌های مربوطه در جلسه هیات امنا مطرح شد که خوشبختانه تمامی موارد مورد موافقت و تصویب اعضا هیأت امنا قرار گرفت.

 

 

 

انتهای خبر/