عربستان سعودی قانون استفاده اجباری از پورت USB-C را تصویب کرد

عربستان سعودی قصد دارد استفاده از پورت USB-C را به یک استاندارد فراگیر برای تمام دستگاه‌های الکترونیکی عرضه شده در این کشور تبدیل کرده و در این راستا اخیراً یک قانون تصویر کرده است. بر اساس این قانون، از سال ۲۰۲۵ تمام دستگاه‌های الکترونیکی عرضه شده در بازار عربستان سعودی باید به درگاه USB نوع C مجهز باشند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مقامات کشور عربستان سعودی به تازگی قانون جدیدی را در رابطه با استاندارد کردن پورت‌های شارژر وضع کرده‌اند که بر اساس آن از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۲ دی ۱۴۰۳)، تمام دستگاه‌های الکترونیکی باید به درگاه USB-C مجهز شده باشند.

استفاده از پورت USB-C در عربستان سعودی اجباری می‌شود

به گفته سخنگویان دولت این کشور، هدف از این کار بهبود تجربه کاربر، کاهش هزینه‌ها، کاهش زباله‌های الکترونیکی (e-waste) و همچنین امکان انتقال داده‌های با کیفیت بسیار بالا است.

قانون دو مرحله‌ای استفاده از پورت USB-C در عربستان

به گزارش Gsmarena، این تصمیم از سوی سازمان استاندارد، اندازه‌شناسی و کیفیت عربستان سعودی و همچنین کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری این کشور صادر شده و در مرحله اول بر روی گوشی‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی از جمله هدفون‌ها، کیبورد، اسپیکر، روتر و غیره تأثیرگذار خواهد بود.

مرحله دوم این قانون از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۶ (۱۲ فروردین ۱۴۰۵) آغاز شده و بر روی کامپیوترهای قابل حمل کوچک و لپ‌تاپ‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

استفاده از پورت USB-C در عربستان سعودی اجباری می‌شود

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط این سازمان‌ها، این تصمیم در نهایت به کاهش حدود ۴۵ میلیون دلار هزینه سالانه و صرفه‌جویی بیش از ۲٫۲ میلیون عدد شارژر منجر خواهد شد.

این رویکرد در حالی اتخاذ شده که به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ فناوری هم به دنبال استفاده از پورت USB-C به عنوان یک استاندارد فراگیر برای دستگاه‌های الکترونیکی جدید هستند. بر اساس تازه‌ترین رندرهای منتشر شده از گوشی آیفون ۱۵ پرو، نسل بعدی گوشی‌های اپل نیز به پورت USB نوع C مجهز خواهند شد.

سال گذشته نیز پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام اتحادیه‌ اروپا قانون اجباری شدن استاندارد USB-C برای تمام گوشی‌های هوشمند را تصویب کرد تا اپل مجبور شود از سال ۲۰۲۴ درگاه لایتنینگ را کنار بگذارد.

انتهای پیام/