اپل با فناوری LIPO به دنبال رویای آیفون بدون حاشیه است

اگر شایعه ساخت قاب آیفون 15 پرو مکس با تیتانیوم مورد استفاده در فضانوردی به اندازه کافی نظرتان را جلب نکرده است، بد نیست بدانید طبق گزارش‌ها اپل سرگرم بررسی استفاده از یک فناوری جدید به نام LIPO است که می‌تواند به کاهش چشمگیر حاشیه نمایشگر گوشی‌های آیفون و تبلت های آیپد بینجامد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – «قالب‌گیری به روش تزریق با فشار پایین» (به اختصار: LIPO) یک تکنیک پیشرفته برای قالب گیری اجسام پلاستیکی است که تکیه بر فشار پایین باعث می‌شود قالب گیری قطعه خروجی ظرافت و دقت بیشتری داشته باشد. به بیان دیگر، با  LIPO می‌توان قالب گیری پلاستیک را با دقت و ظرافت بسیار بیشتری انجام داد.

طبق آخرین شایعات اپل سرگرم بررسی این فناوری برای تولید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس است که می‌تواند به کاهش چشمگیر ضخامت حاشیه صفحه نمایش بیانجامد.

آیفون بدون حاشیه صفحه

طبق شایعات ضخامت حاشیه صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو و پرومکس تنها ۱٫۵۵ میلی متر است و شاهد حاشیه کمتر از گوشی شیائومی ۱۳ پرو خواهیم بود که در حال حاضر با حاشیه ۱٫۸۱ میلی متری، در این زمینه پیشتاز است.

نسل فعلی آیفون‌های اپل دارای حاشیه نمایشگر ۲٫۲ میلی متر است که گفته می‌شود با فناوری LIPO به ۱٫۵ میلی متر می‌رسد. این فناوری در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ ۷ هم یافت می‌شود. متأسفانه هنوز نمی‌دانیم به‌کارگیری این فناوری و افزایش زیبایی آیفون ۱۵ چقدر بر قیمت تمام شده آن برای خریداران تأثیر می‌گذارد.

پیش این هم شایعه افزایش قیمت آیفون ۱۵ نسبت به نسل ۱۴ مطرح شده بود که ممکن است یکی از دلایل آن به‌کارگیری فناوری LIPO با هدف کاهش حاشیه نمایشگر باشد.

اپل همین حالا هم در تلاش برای تحقق رویای ساخت آیفون بدون حاشیه صفحه نمایش است که به این منظور از تأمین کنندگان پنل های مورد استفاده خود خواسته نمونه‌های خود را در اختیار این شرکت قرار بدهند. با این حال این کار چالش‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد که می‌تواند به افزایش هرچه بیشتر قیمت گوشی‌های آیفون بیانجامد.

انتهای پیام/