مدل هوش مصنوعی بی نیاز از اینترنت Llama 2 معرفی شد

متا به تازگی از نسل دوم مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است. مدل هوش مصنوعی Llama 2 متا امکان بهره‌مندی کاربران از مزیت‌های هوش مصنوعی را بدون نیاز به اینترنت فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – این مدل به‌صورت متن‌باز بوده از طریق پلتفرم مایکروسافت Azure و AWS آمازون و دیگر سرویس‌دهندگان هوش مصنوعی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. جزئیات بیشتر درباره Llama 2 را در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید.

علاوه‌براین، متا با کوالکام همکاری خواهد داشت تا Llama 2 را از طریق پلتفرم اسنپدراگون از سال ۲۰۲۴ به گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و هدست‌ها بیاورد. با این کار، برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در اپ‌های مختلف دیگر نیازی به اتکا به سرویس‌های ابری نخواهد بود.

همکاری متا با کوالکام، مایکروسافت در پیاده‌سازی مدل هوش مصنوعی Llama 2

همکاری متا با کوالکام، مایکروسافت در پیاده‌سازی مدل هوش مصنوعی Llama 2

در واقع این دو شرکت برای بهینه‌سازی مدل‌های زبان بزرگ Llama 2 متا که مستقیماً روی دستگاه‌ اجرا می‌شوند، با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند و بدین‌ترتیب نیاز به دسترسی خدمات ابری برای استفاده از مزیت‌های هوش مصنوعی را رفع کرده‌اند.

متا می‌گوید Llama 2 را متن‌باز کرده است تا ایمنی این مدل هوش مصنوعی را ارتقا دهد. این شرکت معتقد است که با این کار، توسعه‌دهندگان و محققان می‌توانند این مدل زبانی بزرگ را آزمایش کنند و مشکلات آن را بیابند.

کوالکام از سال ۲۰۲۴ به‌بعد پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر Llama 2 را روی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ارائه خواهد داد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از ابزار AI Stack کوالکام، برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی روی دستگاه را بهینه‌سازی کنند. AI Stack شامل مجموعه‌ای از ابزارهای اختصاصی است که پردازش هوش مصنوعی را روی دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ممکن می‌سازد.

انتهای پیام/