نسخه ۱ ترابایتی ایکس باکس سری S با رنگ مشکی معرفی شد

مایکروسافت نسخه جدیدی از کنسول بازی Xbox Series S را معرفی کرد. این نسخه دارای رنگ مشکی و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – نسخه جدید مقرون به صرفه‌ترین کنسول بازی نسل نهمی مایکروسافت مشابه نسخه اصلی یا سفید است، با این حال این نسخه از تم مشکی و ۱ ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. ظاهراً مایکروسافت با ارزان‌تر شدن تراشه حافظه‌های NAND تصمیم گرفته است حافظه داخلی ایکس باکس سری اس را دو برابر کند. در این نسخه کنترلر هم مشکی است.

Xbox Series S با 1 ترابایت حافظه

جز رنگ مشکی و حافظه دو برابری، نسخه جدید ایکس باکس سری اس هیچ تفاوت دیگری با نسخه سفید آن ندارد. مایکروسافت نسخه مشکی Xbox Series S با ۱ ترابایت حافظه داخلی را از اول سپتامبر با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌کند که تنها ۵۰ دلار گران‌تر از نسخه اصلی است.

یکی از معایب کنسول‌های سری ایکس و اس مایکروسافت، حافظه داخلی انحصاری و گران است. این کنسول در مقایسه با اس اس دی PCIe Gen4 ایکس باکس سری، دارای ماژول اس اس دی انحصاری است که تنها دو برند سیگیت و وسترن دیجیتال آن را می‌فروشند. همچنین امکان نصب بازی‌ها بر روی هارد دیسک یا اس اس دی اکسترنال وجود ندارد.

نسخه 1 ترابایتی ایکس باکس Series S

علی رغم اینکه نسخه ۱ ترابایتی ایکس باکس Series S هنوز محدودیت‌های یاد شده را دارد، اما احتمالاً اغلب گیمرها دو برابر حافظه بیشتر را ترجیح بدهند و سراغ این نسخه جدید بروند.

در این نسخه خبری از افزایش حافظه رم نیست و به نظر می رسد مشکل ناکافی بودن آن در برخی بازی پا برجا باشد.

انتهای پیام/