سیستان و بلوچستان میزبان طوفان و باران

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر شنبه تا پنج شنبه برای جنوب و برخی نقاط سواحل استان در ساعات بعدازظهر رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز به نقل روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی بیان کرد: از بعدازظهر شنبه تا پنج شنبه (۳۱تیر الی  ۵ مرداد)  برای جنوب و برخی نقاط سواحل استان در ساعات بعدازظهر رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان افزود: شرایط شمال استان تا اواخر یکشنبه در سطح هشدار نارنجی می باشد و دوشنبه از شدت باد کاسته خواهد شد اما همچنان تا جمعه (۲ تا ۶ مرداد) در مناطق شمالی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به همراه خیزش گردوخاک رخ خواهد داد. که باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد و احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان وجود دارد.

وی توصیه کرد: در فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود و  از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و تردد های مرزی در زمان بارندگی خودداری گردد و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

ملاشاهی گفت: همچنین در زمان غبار آلود شدن هوا به ویژه  کودکان و سالمندان و بیماران از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و در ترددهای جاده ای احتیاط شود.

انتهای پیام/