مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی بازوی توانمند متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار در سیستان و بلوچستان هستند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به عنوان یکی از بازیگران زیست بوم کارآفرینی کشور، در راه آسیب شناسی رشد مشاغل کاذب و همچنین کمک و ارائه مشاوره‌ های تخصصی به کارآفرینان و متقاضیان راه‌اندازی و توسعه کسب و کار در سیستان و بلوچستان می توانند تاثیرگذار باشند.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – خلیل احمد سلامی در دیدار با اعضای انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان اظهار کرد: با وجود ظرفیت های بالقوه این استان در موضوع ایجاد و توسعه کسب و کار، مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی باید به صاحبان ایده، استارت‌آپ‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در همه مراحل کسب و کار مشاوره داده و به آنها کمک کنند.

 

وی افزود: امروز یکی از نیازهای مهم سیستان و بلوچستان احیا و تقویت فرهنگ کار است. اگر به مقوله فرهنگ کار توجه نشود حتی ایجاد اشتغال هم نمی تواند نیروی کار بومی استان را جذب کند، چراکه دامنه مشاغل کاذب و درآمدهای حاصل از آن گسترده شده است.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: وزارت متبوع برای بهبود فضای کسب و کار و حذف امضاهای طلایی و قوانین دست و پاگیر، سامانه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را راه اندازی کرده است که متقاضیان می توانند در کمترین زمان، اقدام به دریافت مجوز برای راه اندازی این مراکز کنند.

 

رییس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی سیستان بلوچستان هم در این دیدار گفت: هم اینک ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سطح استان فعالیت می کنند که عمدتا در مرکز استان و در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

 

عزیزاله رودینی اظهار کرد: از مهمترین اهداف ایجاد مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، تسهیل انتقال تجربه، دانش، فناوری و یادگیری بین اجزای زیست بوم کارآفرینی، ارائه مشاوره‌-های تخصصی کارآفرینی مبتنی بر دانش کاربردی،کمک به بهبود فضای کسب و کار، حمایت از راه اندازی استارت آپ ها و کمک به تأمین مالی فعالیت های کارآفرینانه از طریق اتصال صاحبان سرمایه به کارآفرینان است.

انتهای پیام/