سکایی نیوز گزارش می دهد//

پای برخی آرایشگاه‌های زنانه زاهدان در کفش پزشکان زیبایی

دخالت صنف آرایشگران در زاهدان در اموراتی که در رسته پزشکی تعریف شده علارغم اینکه ممنوع است و اما هرروزه انجام می گیرد .

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز –  برای هر صنفی در اتحادیه مربوطه قوانینی تعیین شده که تمام واحدهای زیر مجموعه آن اتحادیه موظف به رعایت آنها هستند.

برخی از بانوان زاهدانی گلایه مند بودند که چرا  اقدامات پزشکی از جمله تزریق ژل و بوتاکس ایجاد چال گونه در تعدادی از آرایشگاه‌های زنانه در زاهدان انجام می گیرد متاسفانه این اقدامات که در حدود صنف مربوطه نیست، اغلب در آرایشگاه‌های فاقد مجوز صورت می‌گیرد.

با وجود اینکه آرایشگران حق دخالت در انجام موارد پزشکی مانند تزریق ژل و بوتاکس را ندارند اما با تبلیغات آشکار و پر زرق و برق دست به چنین اقدامی می زنند و حتی برای آموزش این کار در پی کارآموز هستند  .

 

یکی از سالن داران زیبایی در اینباره به خبرنگارما می گوید : انجام اعمال زیبایی در آرایشگاه‌ها ممنوع است و جراحی تخصصی تنها در صلاحیت پزشک متخصص یا پزشکان دوره دیده است و انجام این موارد زیبایی در مراکز غیر مجاز مداخله در امور پزشکی بوده و ممکن است منجر به عوارض شدید و غیرقابل جبران برای فرد شود.

وی اظهار کرد: از مردم درخواست می‌شود برای اعمال زیبایی صرفا به پزشکان متخصص مراجعه کنند تا خدای نکرده دچار آسیب های جبران ناپذیر نشوند.

اعضا اتحادیه آرایشگران زنانه باید در حد و حدود اختیارات صنف به انجام  وظایف خود بپردازند.

مردم هم باید در صورت مشاهده تخلف آن را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

انتهای خبر/