در گفتگو با سکایی نیوز مطرح شد :

سیستان و بلوچستان می تواند خاستگاه تعاونی ها باشد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به فرهنگ غنی و همبستگی بین اقوام می تواند خاستگاه تعاونی ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – مهدی مسکنی در حاشیه بازدید از دو طرح تعاونی در زاهدان به خبرنگار ما گفت: فرهنگ تعاون در ایران از دیرباز و دوران هخامنشیان نهادینه شده است و این را می توان در بزنگاه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، مقابله با تحریم های ظالمانه و همینطور سیل سالهای گذشته منطقه بلوچستان مشاهده کرد که مردم چگونه با روحیه کار جمعی کمک کننده بودند و راه را ادامه دادند.

وی افزود: مسائل طایفه ای و طایفه گری و تکریم ریش سفیدان و بزرگان جلوه استفاده از خرد جمعی و کار تیمی است و این ویژگی در سیستان و بلوچستان نمود بیشتری پیدا می کند، بر این اساس اگر این روحیه خرد جمعی در راستای کار، تلاش و تولید باشد، این استان را می توان خاستگاه تعاونی ها دانست.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت های مناسب استان از جمله وجود بندر، گمرکات، بازارچه های مرزی و معادن بکر، گفت: برای بهره برداری از این ظرفیت ها فقط باید تعاون را نهادینه کرد و با جمع آوری سرمایه های خرد مردم از آنها برای خلق ارزش افزوده و اشتغال استفاده کرد.

مسکنی در ادامه به تاکیدات رهبر انقلاب برای مردم سپاری و واگذاری امور به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم سند توسعه بخش تعاون تصویب و ابلاغ شد که اتفاق مهم و تاریخی در راستای توجه به این حوزه به شمار می رود.

 

انتهای پیام/