وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: به زودی توافقنامه فرهنگی جامعی با ونزوئلا امضا می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای توافق‌نامه جامعی با وزیر فرهنگ ونزوئلا در حوزه فرهنگی و گسترش تعاملات دو کشور در این حوزه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – محمدمهدی اسماعیلی عصر جمعه در حاشیه آیین رونمایی از کتاب «آوریل درون کودتا» تالیف وزیر فرهنگ ونزوئلا در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گسترش تعاملات فرهنگی با ونزوئلا اظهار داشت: با وزیر فرهنگ ونزوئلا توافق کردیم تفاهم‌نامه جامعی را به زودی امضا کنیم. این علاوه بر معاهدات سابقی است که داشتیم.

وی افزود: در این توافق‌نامه، همکاری‌های جدیدی را در حوزه سینما، موسیقی و تئاتر و دیگر بخش‌ها تعریف می‌کنیم و وزیر فرهنگ ونزوئلا مشتاقانه آن را پذیرفت و به زودی این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این، آغازی بر روابط دو کشور در حوزه‌های فرهنگی است.

وی همچنین اظهار داشت: حضور وزیر فرهنگ ونزوئلا در پاسخ به دعوت من بود که در سفرم به کاراکاس در اسفند ۱۴۰۱ این دعوت را پذیرفت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در آن سفر، کتاب رهبر عزیز انقلاب که به زبان اسپانیولی ترجمه شده بود را برای استفاده مردمان حوزه دریای کارائیب و آمریکای لاتین رونمایی کردیم.

وی افزود: متوجه شدیم که وزیر فرهنگ ونزوئلا کتاب بسیار خوبی را در تشریح کودتای آمریکایی علیه مردم ونزوئلا در سال ۲۰۰۲ به رشته تحریر درآورده است. از او خواهش کردم این کتاب را در تهران و موسسه ایران ترجمه کنیم که به همت موسسه ایران امروز رونمایی و سرآغازی برای گسترش هر چه بیشتر تعاملات فرهنگی میان دو کشور ایران و ونزوئلا شد.

انتهای خبر/