سکایی نیوز گزارش می دهد/

نبود مامور راهنمایی و رانندگی بانی ترافیک سنگین زاهدان

قائل نبودن جدیت و عدم اقتدار و مدیریت‌ در کنترل ترافیک در برخی از ساعات از جمله ایرادات پلیس راهور شهر زاهدان است.

به گزارش پایگاه خبری سکایی نیوز – چند ماهی هست که شاهد ترافیک سنگین در برخی مناطق شهر مانند تقاطع خیایان بهشتی و خیابان سعدی، بلوار شهدای خدری،تقاطع خیابان باقری و امام خمینی،میدان شهدای گمنام مخصوص در روزهایی که دوشنبه بازار دایر است و…اینها تنها نمونه ای از ترافیک شهر زاهدان است.ترافیکی که در نبود نیروی راهنمایی و رانندگی ایجاد شده است.

قائل نبودن جدیت و عدم اقتدار و مدیریت‌ در کنترل ترافیک از جمله ایرادات پلیس راهور این شهر است ،تمرکز اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی بیشتر در نقاط قرمز یعنی میادین مراکز شهر است، در حالی که خیابان‌هایی که به آن اشاره داشته ایم بیشترین ترافیک را از آن خود کرده است،

شایان ذکر است در این خیابان‌ها به ندرت پلیس راهور مشاهده می‌گردد و بار ترافیکی همین نقاط مذکور است که به میادین مراکز شهر هم گسیل پیدا می‌‌کند و غافل از این جریان قفل بار ترافیکی خود به خود شکل می‌گیرد.

ترک فعل آشکار از صورت این ارگان را چه کسی جوابگو است؟

 

این ترک فعل زمانی بیشتر آشکار شد که ناامنی در استان صورت گرفت و با گذشت چندین ماه و امن شدن شهر، هنوز هم پلیس راهنمایی و رانندگی حضور فعالی در سطح شهر ندارند و اگر حضوری داشته باشند آن هم در تقاطع دو چهار راه به صورت نمادین است.

با توجه به گزارشات مردمی و پیگیری هایی که انجام شده برخی افراد مدعی شدن که اعمال قانون بصورت هوشمند با دوربین انجام میشود ولی چیزی که در سطح شهر دیده میشود خلاف این را نشان میدهد.

پارک خودرو های بسیار در محل پارک مطلقاً ممنوع مانند خیابان مصطفی خمینی حد فاصل خیابان مولوی تا خیابان بهشتی یا خیابان امام خمینی حد فاصل خیابان امام خمینی تا خیابان مولوی و… که شاهد این امر هستیم که با توجه به عرض کم معبر منجر به افزایش ترافیک در سطح شهر میشود از اون سو برخی از مردم با توجه به فرهنگ غنی از بی فرهنگی که دارند و نبود قانون گذار، اقدام به قانون شکنی کرده و هیچ کوتاهی در نقض مقررات راهنمایی و رانندگی نمیکنند.

از سوی دیگر با توجه به نوسازی جداول و آسفالت از سوی شهرداری حضور نیروی راهنمایی و رانندگی بیش از پیش حس میشود اما چون ماه های گذشته هیچ اقدامی صورت نگرفته و اگر هم اقدامی انجام شده باشد موقت و بدون تاثیر بوده است.

حال با توجه به ترافیک سنگین در برخی معابر و گلایه شهروندان از این ارگان، راهنمایی و رانندگی چه تصمیمی در خصوص این مشکل دارد؟؟؟مشکلی که قطعا با نزدیک شدن به فصل مدارس تبدیل به یک بحران در شهر خواهد شد.

 

انتهای خبر/