بیشترین شکایتهای مردمی در سیستان و بلوچستان مربوط به شهرداریهاست
رضا محمدی به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: سامانه «سو» بهعنوان پل ارتباطی مردم و دستگاههای اجرایی از آبان سال گذشته طراحی و عملیاتی شد و مردم میتوانند انتقادها، شکایتها و مطالبههای خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی افزود: بیشترین گزارشها و درخواستهای مردمی در این سامانه در رابطه با نحوه خدمات شهری بهویژه در زاهدان بوده که در مواردی، نارضایتی مردم را بههمراه داشته است.
معاون امور اجتماعی و دستگاههای حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵ دستگاه اجرایی استان و مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری توسط این ستاد در ۲ حوزه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب ارزیابی شدهاند که نتایج آن در ۲ هفته آینده اعلام میشود.
محمدی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۵۰ نفر ساعت بازدید و ارزیابی صورت گرفته است، افزود: سامانه گزارشگیری و مدیریتی برای ثبت عملکرد سالانه دستگاههای اجرایی راهاندازی شد و همه دستگاهها موظف به ثبت گزارشهای خود هستند.
وی بیان کرد: برپایی میزهای خدمت و مطالبهگری در نماز جمعه یکی از برنامههای شاخص امسال است که در آن علاوه بر پاسخگویی به تبلیغ سامانه «سو» نیز پرداخته میشود.
وی تصریح کرد: رقابت کتابخوانی با محوریت کتاب «انسان در سر دوراهی» از ۶ تیر تا سه مرداد، دیدار با خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر، تولید محتوای فرهنگی، برگزاری اجتماع آمرین به معروف و زینبیون، ارائه ۱۰ برنامه شاخص به دستگاههای اجرایی و ائمه جمعه و تقویت نظارت بر دستگاههای اجرایی از دیگر برنامههای این ستاد در هفته احیای امر به معروف است.
معاون امور اجتماعی و دستگاههای حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نظارت بر دستگاههای اجرایی، گفت: حوزه اجرا مربوط به ضابطان قضایی و انتظامی است اما حوزه نظارت و مطالبهگری وظیفه ستاد بوده و ما وظیفه داریم دقیقتر در میدان باشیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0