برایناساس، سومین رویداد روابطعمومیهای
حوزهی فناوری با هدف بررسی تجربیات «مسئولیت اجتماعی در ایران و جهان»، با
حضور جمعی از مدیران شرکتهای بانکی، فناوری، ارتباطی و استارتاپی در
صندوق نوآوری، شکوفایی ریاستجمهوری برگزار میشود.
روابطعمومی رویداد گرافدی میگوید:
مسئولیت
اجتماعی شرکت نهتنها در میان جامعه و ذینفعان به برند شرکت آگاهی ایجاد
میکند؛ بلکه تصویری مثبت از آن را در اذهان پدید میآورد. ازیکسو،
عملکرد مالی شرکت را تحتتأثیر جدی قرار میدهد و آن را بهبود میبخشد و
ازسویدیگر، به تقویت ذینفعان و در شکلی فراگیرتر به حفظ و تقویت جامعه
میانجامد.
روابطعمومی گراف دی اضافه میکند که
شرکتهای پیشرو به ارتباط میان برند یا علامت تجاری خود با مسئولیت اجتماعی
شرکت اهمیت میدهند و سرمایهگذاری در زمینهی مسئولیت اجتماعی شرکت را
هزینهبر تلقی نمیکنند؛ بلکه آن را اقدامی مبتنیبر مدیریت استراتژیک
بهمنظور ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت و کمک به توسعهی جامعه میدانند.
رئیس شورای سیاستگذاری همایش گرافدی دربارهی دستاوردهای چنین همایشهایی میگوید:
بارها
مطرح شده است ایرادی موجود در تمامی حوزههای تخصصی مانند روابطعمومی،
تبلیغات، منابع انسانی و حوزههای توسعهای مانند برنامهریزی، نبود تخصص و
دانش کافی میان مدیران و متخصصان و کارشناسان است. آنچه بهعنوان دانش و
تجربه میان برخی از مدیران و کارشناسان و متخصصان در حوزههای مختلف وجود
دارد، نیاز حجم کارها و تنوع کارها و فرایندهای آن حوزه را پاسخ نمیدهد.
روابطعمومی نیز از این مسئله مستثنی نیست؛ بنابراین، برگزاری این نوع
همایشها بهشرط استقبال از آن میتواند به تحولات در روابطعمومی منجر
شود.